400,00 lei + TVA

  • Ne asiguram ca operatiunea de redenumire firma implica un timp minim din partea dumneavoastra

  • Respectam toate procedurile legale pentru a va bucura de un rezultat cat mai bun

  • Suntem in Bucuresti

 lei

Descriere

Alegeti cu incredere serviciul de schimbare denumire firma

Care este costul total

Pentru schimbare denumire firma veti achita doar:
400 de lei + TVA (onorariu)
Incepand de la 128 lei + TVA (taxa Registrul Comertului)

Cat dureaza

Procesul de schimbare denumire firma dureaza aproximativ 4 zile lucratoare.

De ce acte aveti nevoie pentru operatiunea de schimbare denumire firma

Va oferim si infiintarea unei firme noi

Daca doriti sa fiti antreprenor si intr-o alta companie, va ajutam cu infiintarea acesteia:

Contactati-ne si ne vom ocupa cat mai repede de procesul de schimbare denumire firma

Operatiunea de schimbare denumire firma – un proces birocratic explicat pas cu pas

Antreprenorii din Romania se confrunta de foarte multe ori cu dileme carora fie nu le gasesc raspunsul in timp util, fie au nevoie de ajutor specializat in rezolvarea acestora, inclusiv atunci cand iti pun problema asupra actiunii de schimbare denumire firma. Birocratia poate sa fie anevoioasa si va poate face sa pierdeti mult timp pretios, dar unele etape nu pot sa fie sarite cand vine vorba de firma dumneavoastra.

In acest articol veti afla ce trebuie sa faceti atunci cand doriti sa modificati denumirea unei firme. Indiferent ca decideti sa apelati la oameni care fac aceste lucruri ca parte a muncii lor sau ca vreti sa va ocupati personal de aceste detalii, inainte e bine sa stiti exact ce presupune intreaga procedura.

Fiecare pas trebuie completat, in asa fel incat procesul birocratic sa se desfasoare fara impedimente, adica sa indepliniti acest obiectiv de modificare denumire firma intr-un timp cat mai scurt, din punct de vedere legal. Daca aveti dificultati sau preferati sa lasati lucrurile in seama profesionistilor, compania noastra ofera acest serviciu ce implica multa birocratie, asta in cazul in care nu vreti sa va loviti de acte si de institutii si preferati sa va investiti energia in alte activitati. 

In acest mod evitati intoarcerea dosarului pentru ca un act nu a fost completat in intregime sau pentru ca lipsesc diverse informatii cerute de catre institutia abilitata, adica de catre Oficiul National al Registrului Comertului.

Cand e nevoie sa schimbati numele unei firme?

Anumite schimbari sunt necesare, altele trebuie sa se intample in firma dumneavoastra pentru ca lucrurile sa aiba sens. Denumirea firmei, din punct de vedere legislativ, este numele care apare in actele oficiale, pe facturi sau in orice alte documente. Desigur, acest nume poate sa fie diferit de cel al brandului, nu este neaparat sa existe o similitudine in acest sens.

De foarte multe ori, in momentul in care deschideti o firma, nu tineti cont de toate detaliile. Ajungeti intr-un moment in care va dati seama ca numele firmei nu este cel mai inspirat sau, o alta situatie des intalnita, poarta numele unor asociati care nu se mai afla in companie.

Exista o situatie in care trebuie sa faceti aceasta modificare denumire firma in mod obligatoriu. Conform legii in vigoare, in cazul in care va desfasurati activitatea ca persoana fizica autorizata (PFA) si va schimbati numele, dupa casatorie sau din proprie initiativa, trebuie sa efectuati o schimbare denumire firma. Aveti la dispozitie 15 zile lucratoare de la data schimbarii numelui pentru a aduce la cunostinta institutiei abilitate aceasta schimbare si pentru a incepe demersurile necesare. Aceste demersuri presupun alcatuirea unui dosar care sa contina absolut fiecare document cerut de legislatia in vigoare, documente care sa conduca catre analiza cererii dumneavoastra de modificare si, desigur, catre efectuarea oficiala a modificarii.

Conform Oficiului National al Registrului Comertului, fie ca va desfasurati activitatea in Bucuresti sau in orice alta localitate din Romania, acestea sunt actele pe care trebuie sa le prezentati la Registrul Comertului atunci cand sunteti titularul unui PFA si va schimbati numele:

Schimbare denumire firma – persoana juridica

Asa cum am aratat anterior, procesul de modificare denumire firma PFA consta in prezentarea unor acte la Registrul Comertului de care apartineti, fie ca este vorba de Bucuresti sau alta zona din tara. In cazul in care vreti sa faceti o schimbare de nume a unei persoane juridice, etapele pe care trebuie sa le urmati sunt diferite, iar documentele necesare pentru inregistrarea mentiunii la Registrul Comertului sunt altele. Diferentele sunt absolut normale deoarece persoana fizica autorizata si persoana juridica reprezinta forme legale diferite care presupun alte prevederi legislative.

In momentul in care decideti ca trebuie sa faceti o schimbare denumire S.R.L., fie alegeti sa cereti sprijin si consultanta, fie va documentati pentru ca fiecare etapa sa fie indeplinita si sa nu fie nevoie sa va intoarceti in repetate randuri la Registrul Comertului competent.

Pentru ca vrem sa va deschidem calea catre un proces cat mai rapid si mai putin anevoios, in continuarea acestui articol vom parcurge fiecare etapa birocratica si va vom indruma, in asa fel incat atunci cand ajungeti la institutia de care apartineti sa aveti un dosar complet care sa nu poata fi intors din drum sau amanat.

Documente si pasi de urmat

Pe site-ul Oficiului National al Registrului Comertului gasiti documentele necesare pentru modificare denumire firma, precum si etapele pe care trebuie sa le urmati atunci cand doriti sa faceti aceasta schimbare in firma. Dupa ce veti reusi acest lucru, fiecare document ce apartine de compania dumneavoastra va fi semnat cu noul nume – vorbim aici despre chitante, facturi, contracte si orice alte hartii oficiale

Completarea formularului

In primul rand, trebuie sa completati un formular ce reprezinta cererea de verificare a disponibilitatii si rezervarea denumirii firmei. Formularul este disponibil pe site-ul ONRC, iar in cuprinsul acestuia va trebui sa mentionati trei denumiri noi pentru firma dumneavoastra, in ordinea preferintelor. Sa presupunem ca doriti ca firma sa primeasca o noua denumire, sa zicem “NUME COMPANIE”. In formular va trebui ca aceasta sa fie prima pe lista, urmata de doua variante.

Aceasta cerere pentru schimbare denumire S.R.L. poate sa fie transmisa online, prin e-mail, fax, posta sau poate sa fie prezentata la ghiseu. Noua denumire trebuie sa fie unica, adica sa nu fie identica cu numele altei firme existente in Romania si trebuie sa indeplineasca criteriile legale pentru denumirea unei firme in functie de specificitatea persoanei juridice respective. Cererea de verificare a disponibilitatii si rezervarea denumirii firmei se face inainte de orice alta procedura, abia apoi urmand sa treceti la etapa de inregistrare.

Intocmirea dosarului

Aceasta etapa de inregistrare reprezinta de fapt alcatuirea unui dosar ce urmeaza sa fie inaintat spre aprobare catre Registrul Comertului competent din Bucuresti sau din localitatea de care apartineti ca persoana juridica. Acest dosar trebuie sa contina mai multe acte ce trebuie verificate de catre autoritate inainte de aprobarea schimbarii denumirii firmei.

Iar acum sa trecem la partea practica - adica la documentele pe care trebuie sa le pregatiti. Trebuie sa stiti ca exista o operatiune ce trebuie facuta inainte de alcatuirea dosarului propriu-zis. In primul rand, aveti nevoie de o cerere de inregistrare in original. Acest act contine datele dumneavoastra personale, precum si datele complete ale persoanei juridice, urmate de solicitarea de schimbare denumire firma. Modelul de cerere se gaseste pe site-ul Oficiului National al Registrului Comertului.

Scriere declaratie

Mai departe, aveti nevoie de o declaratie-tip, insa numai in cazul in care e nevoie si de semnatura asociatilor sau a administratorilor. Din aceasta declaratie-tip pe proprie raspundere semnata de cei mentionati anterior trebuie sa reiasa, conform ONRC, ca persoana juridica nu desfasoara, la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani si ca persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii pentru activitatile precizate in declaratia-tip.

Urmatorul document necesar il reprezinta dovada verificarii disponibilitatii si a rezervarii firmei si, daca este cazul, la dosar se anexeaza si acordul pentru utilizarea denumirii. E nevoie si de actul modificator al actului constitutiv in original, precum si de actul constitutiv actualizat - de asemenea, in original.

Daca este cazul, acelasi dosar trebuie sa contina si dovada autorizatiilor/avizelor eliberate de autoritatile competente ca o conditie prealabila inmatricularii in registrul comertului, cand emiterea unor astfel de autorizatii/avize este prevazuta de lege, dovezile privind indeplinirea conditiilor prevazute prin legi speciale, corespunzator domeniului de activitate, avizele prealabile prevazute de legile speciale (in original sau copie certificata), precum si dovada privind imputernicirea persoanei desemnate sa indeplineasca formalitatile legale - in original.

In final, in dosar trebuie sa existe dovezile privind plata tarifului legal. Aceasta taxa poate sa fie achitata numerar sau cu cardul bancar la casieriile ORC din Bucuresti sau din tara sau prin mandat postal/ordin de plata. Daca optati pentru virament bancar sau ordin de plata gasiti conturile in care puteti depune banii pe site-ul Oficiului National al Registrului Comertului. Costurile sunt cele stabilite prin lege si publicate in Monitorul Oficial.

Ne asiguram ca serviciul de schimbare denumire firma se realizeaza cu minim de timp alocat de partea dumneavoastra.

Contactati-ne si lasati in grija profesionistilor astfel de operatiuni.

Acte necesare pentru schimbare denumirea firma

Iar acum sa facem o trecere in revista a actelor pe care trebuie sa le aveti in dosar atunci cand solicitati schimbarea denumirii firmei pe care o administrati.
Operatiune in prealabil:

🔹 cererea de verificare disponibilitate si rezervare denumire firma (original), completata cu 3 denumiri, in ordinea preferintelor.

Ce trebuie sa contina dosarul?

Dosarul trebuie sa contina:

Ce se intampla dupa depunerea dosarului?

Dupa ce dosarul cu sina ce contine toate documentele mentionate mai sus este depus la Registrul Comertului ce are competenta in cazul dumneavoastra, dureaza cateva zile pana cand numele firmei va fi modificat in mod oficial. Rezultatul? Fiecare document emis sau primit de catre firma dumneavoastra va contine noua denumire, adica toate facturile, chitantele, contractele. De asemenea, odata cu aceasta schimbare veti primi un nou certificat de inregistrare, diferit complet de cel initial, asta pentru ca identitatea companiei este alta odata cu decizia de schimbare a numelui.

Ce trebuie sa stiti e ca aceasta modificare pe care decideti sa o faceti in firma pe care o administrati nu semnifica si faptul ca e absolut necesar sa schimbati numele brandului. Brandul pe care il cunoaste deja toata lumea nu are de ce sa sufere din cauza deciziilor de management care, de cele mai multe ori, sunt niste decizii impuse fie de norme legislative, fie de un anumit context ce determina schimbari. Marca pe care o folositi poate ramane aceeasi, fara ca popularitatea pe piata sa aiba de suferit in vreun fel. Daca brandul “NUME COMPANIE” este deja foarte cunoscut, fiind o marca cu traditie pe piata, nu exista vreun motiv pentru ca acest lucru sa se schimbe. Chiar daca denumirea inregistrata la Oficiul National al Registrului Comertului trebuie schimbata din varii motive, brandul deja consacrat poate sa fie activ in continuare, modificarea numelui oficial fiind mai degraba o formalitate.

Totusi, aceasta simpla formalitate necesita cativa pasi pe care trebuie sa ii respectati intocmai. Schimbarea denumirii firmei, fie ca vorbim despre schimbarea numelui PFA-ului sau despre schimbare denumire S.R.L., indiferent de unde va aflati in Romania, este un proces legislativ care necesita atentie la detalii. Puteti sa consultati articole pe care le gasiti usor pe internet, asa cum este acesta sau puteti sa apelati la sprijinul unor experti.

Servicii de schimbare denumire firma

Firma noastra de contabilitate ofera inclusiv acest serviciu, in asa fel incat clientii nostri sa poata sa isi rezolve fiecare problema in acelasi loc, in timp util. Procedurile birocratice nu trebuie sa reprezinte o povara, mai ales atunci cand aveti in seama cui sa le lasati. Am explicat procedeul de schimbare denumire S.R.L. pentru ca fiecare administrator sa inteleaga cu ce are de-a face atunci cand ia aceasta decizie. In momentul in care detineti aceste informatii e mai usor sa analizati care e cea mai buna optiune si daca preferati sa va lasati pe mana specialistilor. In cazul in care acesta e raspunsul la dilema dumneavoastra, noi va stam la dispozitie cu servicii complete.