Descriere
Alegeti cu incredere serviciul de adaugare si autorizare coduri CAEN
Care este costul total
Pentru adaugare si autorizare coduri CAEN, incluzand maxim 2 mentiuni, veti avea de achitat doar:
✓ 450 de lei + TVA (onorariu)
✓ Incepand de la 250 lei + TVA (taxe Registrul Comertului)
Cat dureaza
Procesul de adaugare si autorizare coduri CAEN dureaza aproximativ 4 zile lucratoare.
De ce acte aveti nevoie pentru operatiunea de adaugare si autorizare coduri CAEN
- ➤ Carte de identitate;
- ➤ Act constitutiv;
- ➤ Certificat de inregistrare al firmei.
Adaugarea si autorizarea codurilor CAEN reprezinta serviciul de modificare obiect (domeniu) de activitate firma
In urma modificarilor legislative, exista un singur serviciu prin care se aduc schimbari codurilor CAEN: schimbare obiect (domeniu) de activitate firma.
Va oferim si infiintarea unei firme noi
Daca doriti sa fiti antreprenor si intr-o alta companie, va ajutam cu infiintarea acesteia:
Contactati-ne si ne vom ocupa cat mai repede de procesul de adaugare si autorizare coduri CAEN
Importanta operatiunilor de adaugare coduri CAEN
Daca aveti deja inregistrata o companie si doriti sa diversificati serviciile pe care le prestati, dar nu se regasesc in codurile CAEN actuale, cu siguranta veti opta pentru operatiunile de adaugare coduri CAEN. Insa, daca sunteti la inceput de drum si doriti sa inregistrati o activitate profesionala astfel incat sa puteti derula toate actiunile necesare din punct de vedere legal, inclusiv cu posibilitatea de a va conforma cu prevederile legii si sa va asigurati dreptul la sanatate si pensie din prisma activitatii profesionale infiintarea unei firme este esentiala.
Astfel, daca si dumneavoastra doriti sa transformati o idee de business intr-o afacere de succes, va trebui sa aveti in vedere codurile CAEN.
Atat in cadrul firmelor care prevad un caracter obligatoriu in vederea colaborarii cu un contabil, cat si pentru cele care pot intreprinde singure contabilitatea sau pot apela la un astfel de serviciu extern, exista posibilitatea de a beneficia de sprijinul unor persoane specializate din punct de vedere financiar si consultativ, pentru a alege atent codurile CAEN potrivite.
Daca si dumneavoastra sunteti in cautarea unui contabil care sa va ajute cu procesul de adaugare coduri CAEN sau schimbare coduri CAEN, respectiv cu infiintarea firmei si gestionarea acesteia, va oferim servicii extinse de contabilitate primara si in partida dubla, dar si ajutor privind alegerea si gestionarea codurilor CAEN. Lucram cu preturi rezonabile, iar clientii spun des despre noi ca suntem profesionisti.
Ce reprezinta un cod CAEN?
Codul CAEN este acronimul utilizat pentru Clasificarea Activitatilor din Economia Nationala in Romania care atesta dreptul de desfasurare a unor activitati profesionale in functie de tipul afacerii si al proceselor ce se doresc a fi intreprinse prin intermediul unei firme. Astfel, fiecarei activitati profesionale ii este atribuit legal un cod alcatuit din patru nivele, sub forma numerica (in general) sau alfabetica.
Unele firme pot avea un singur obiect de activitate dupa propriile dorinte si nevoi, iar ulterior se adauga si alte coduri CAEN in limita tipului de business.
In general, orice entitate, fie ea persoana fizica autorizata, fie persoana juridica detinatoare de S.R.L., S.A. sau intreprindere individuala, are un singur obiect de activitate care este specificat inclusiv pe actul constitutiv si pe cel de inregistrare al firmei. Dupa caz, daca se doreste extinderea activitatilor derulate, va fi necesara o noua adaugare coduri CAEN care, coduri care vor fi obligatoriu trecute pe actul constitutiv, dar care nu vor fi prezente pe cel de inregistrare.
In ultimii ani au aparut tot mai multe modificari din acest punct de vedere, privind codurile CAEN si inregistrarea acestora, respectiv prezenta lor pe documentele principale ale firmei. Iar din 2017, de exemplu, persoanele fizice autorizate sunt obligate sa schimbe actul de inregistrare daca doresc sa inregistreze mai mult de 5 coduri CAEN. Va atragem atentia insa, ca odata cu aceasta modificare este necesara inclusiv schimbarea tipului de firma, pentru ca PFA-urile pot sa functioneze in prezent in baza a 5 coduri CAEN maxim. Acest lucru vizeaza inclusiv intreprinderile individuale unde, limita maxima de inregistrare coduri CAEN este de 10.
Tipuri de coduri CAEN
Desi la nivel de ansamblu, codurile CAEN sunt disponibile sub forma unui cod numeric de 4 cifre, privite in ansamblu, atunci cand ele sunt inregistrate in actul constitutiv, respectiv pe cel de infiintare, acestea sunt dispuse pe 4 nivele sau grupe si clase. Astfel, sunt cunoscute urmatoarele tipuri de coduri CAEN:
- ⦿ Nivelul 1 reprezentat de titlurile identificate printr-un cod alfabetic care arata gruparea activitatii din care face parte firma;
- ⦿ Nivelul doi afirma titlurile privind diviziunea activitatii; sunt de tip numeric si sunt alcatuite din doua cifre;
- ⦿ Prin cel de-al treilea nivel se stabileste grupa de activitati. Este reprezentat de o cifra;
- ⦿ Iar ultimul nivel este reprezentat de o cifra ce atesta clasa individuala din care face parte activitatea intreprinsa.
Practic, prin intermediul codului CAEN se stabileste specific atat sectorul, cat si segmentul de activitate si specializarea pe care o desfasoara o persoana fizica autorizata sau o persoana juridica. Iar la nivel larg, in baza inregistrarii codurilor CAEN se pot desfasura analize economice prin intermediul carora se poate determina evolutia mediului antreprenorial si, la nevoie, se pot lua o serie de masuri care sa asigure un echilibru in piata de afaceri.
Cine are nevoie de adaugare coduri CAEN?
Daca desfasurati o activitate legala sau doriti sa infiintati prima afacere sau primul PFA din viata dumneavoastra, va trebui sa acordati o atentie desosebita alegerii codurilor CAEN.
Deschiderea unei firme sau a unei forme de activitate se poate face in baza unor documente care sa ateste expertiza dumneavoastra si/sau a asociatilor, in raport cu codurile CAEN alese. Ulterior, daca decideti sa intreprindeti si alte activitati sau sa va mariti specializarea, in limita activitatilor declarate permise de catre tipul companiei, veti putea desfasura mai multe activitati.
Se poate face adaugare coduri CAEN Bucuresti indiferent de domeniul de activitate, pentru fiecare existand o numerotare specifica.
La fel ca multe alte demersuri necesare in infiintarea unei firme, rolul codurilor CAEN si alegerea corespunzatoare a acestora poate sa fie complicata si solicitanta. In plus, alegerea potrivita a codurilor CAEN poate fi usor confuza. Noi va ajutam sa va indepliniti obiectivele si sa parcurgeti pas cu pas toate procedurile de inregistrare sau adaugare coduri CAEN. Va raspundem la intrebari si va ajutam sa alegeti in mod corect codurile CAEN, ca sa nu aveti surprinze neplacute ulterior.
Daca aveti nevoie de un consilier si contabil bun si experimentat cu privire la codurile CAEN ori de o indrumare de specialitate, noi va putem ajuta. Doar contactati-ne pentru adaugare coduri CAEN sau modificare coduri CAEN!
Procedura de adaugare coduri CAEN in obiectul de activitate
Includerea de noi coduri CAEN in obiectul de activitate poate fi realizata prin elaborarea unei solicitari la Registrul Comertului. Desigur, acest proces implica mai multe proceduri.
Ca de exemplu, trebuie sa aveti in vedere anumite aspecte, precum faptul ca va fi necesar sa realizati un dosar ce va cuprinde niste documente, conform prevederilor legislative. La fel ca infiintarea propriu-zisa a unei afaceri, acest lucru necesita timp si implicatii financiare.
Apoi, trebuie sa analizati daca noile obiecte de activitate pe care vreti sa le desfasurati, corespund cu profilul principal si daca acestea nu sunt trecute pe lista obiectelor nerealizabile sau interzise pentru anumite societati. In acelasi timp, unele activitati impun un singur obiect si nu pot fi corelate cu altele. Bineinteles, nu trebuie sa omiteti limitele pe care unele idei de business vi le pun din punct de vedere al includerii de noi coduri CAEN.
Practic, includerea codurilor CAEN in obiectul de activitate necesita timp si o atentie deosebita, pentru a avea certitudinea infiintarii si a desfasurarii unei afaceri in mod corect, in cel mai scurt timp.
Autorizarea codurilor CAEN
Autorizarea codurilor CAEN este necesara in cazul in care anumite coduri au fost deja stipulate in obiectul de activitate al firmei si doriti in mod efectiv sa demarati respectivele actiuni. Autorizarea poate fi necesara inclusiv in cazul in care doriti sa inregistrati mai multe puncte de lucru, la care se vor desfasura activitati diferite. Prin urmare, fiecare sediu secundar poate necesita o noua procedura de inregistrare coduri CAEN.
Prin activarea codurilor, practic se anunta autoritatile competente ce analizeaza activitatea firmelor ca doriti sa demarati propriu-zis o parte sau toate activitatile stipulate in actul constitutiv. Atunci cand se obtine autorizatia de functionare, se atesta in acelasi timp ca sunt respectate prevederile sanitare, aspectele cu privire la protectia muncii si a mediului inconjurator etc.
Alegerea codurilor CAEN
Atentia la detalii este cel mai important aspect in procesul de cercetare pentru ca, anumite coduri CAEN pot desemna o serie de obiecte de activitate similare cu altele.
Iar alegerea necorespunzatoare a codurilor CAEN poate duce la imposibilitatea de a desfasura corect si legal activitatea dorita.
Asadar, nu va grabiti sa alegeti codul CAEN. Iar daca va este teama ca puteti gresi sau doriti sa infiintati o firma rapid si fara probleme, puteti simplifica lucrurile apeland la un consultant in coduri CAEN. Sigur, puteti alege nu doar sa adaugati noi coduri, dar si sa le modificati pe cele existente.
Noi ne ocupam de tot ceea ce inseamna inregistrare coduri CAEN si infiintare firme, oferindu-va intreg suportul necesar acum si pe viitor.
Contactati-ne pentru detalii.
Adaugare coduri CAEN persoane fizice vs. persoane juridice
Unele activitati permit introducerea a numeroase coduri CAEN, in timp ce alte activitati va limiteaza in alegerea lor si, va ofera cel mult, beneficiul de a preschimba vechi coduri, in altele noi.
Ca de exemplu, daca detineti sau doriti sa infiintati un S.R.L, beneficiile sunt numeroase din acest punct de vedere deoarece, un S.R.L. permite sa se adaugare coduri CAEN intr-un numar nelimitat.
Insa, nu putem spune acelasi lucru despre PFA-uri sau despre o intreprindere individuala la care apeleaza in general oamenii aflati la inceput de drum sau persoanele fizice, datorita simplitatii in desfasurarea acestora.
Pentru aceste doua tipuri de activitate sunt disponibile doar 5 si respectiv 10 coduri CAEN pe care, la nevoie, le puteti modifica. Dar nu uitati de actiunile amintite la pasii anteriori conform carora exista si anumite actiuni care din punct de vedere legal nu pot fi inregistrate.
Ce documente sunt necesare pentru inregistrare coduri CAEN?
Pentru inregistrarea codurilor CAEN va trebui sa demarati o serie de formalitati. La acest punct vom vorbi inclusiv de documentele obligatorii necesare de care veti avea nevoie.
Asadar, iata care sunt actele pe care va trebui sa le puneti la dispozitia Registrului Comertului si/sau a celorlalte organisme implicate in procesul de inregistrare, autorizare si modificare coduri CAEN:
- 🔹 O cerere de inregistrare pe care o puteti gasi pe site-ul ONRC sau pe care o puteti procura de la sediul institutiei competente;
- 🔹 Actul constitutiv, respectiv cel aditional in functie de hotarirea asociatilor, a actionarilor, a membrilor GIE etc.
- 🔹 Certificat de inregistrare in original;
- 🔹 Completarea unei declaratii pe propria raspundere conform careia, la data solicitarii, nu se desfasoara la sediul central activitatile declarate pe o perioada de 3 ani, cat si ca se indeplinesc toate conditiile veterinar-sanitare, protectia mediului si a muncii etc;
- 🔹 Avizele si autorizatiile privind acordurile de functionare;
- 🔹 Imputernicire in cazul in care activitatea de inregistrare sau solicitarea de modificare este realizata de o persoana terta;
- 🔹 Dovada de publicare in Monitorul oficial, cu chitanta aferenta.
Cat timp dureaza procedura de adaugare coduri CAEN?
Dosarul cu toate documentele aferente se va depune ulterior la Registrul Comertului care, va analiza cererea dumneavoastra si o va aproba. In ansamblu, intreaga procedura de inregistrare coduri CAEN dureaza cateva zile, iar in cazuri exceptionale termenul poate fi prelungit. Spre exemplu, atunci cand am efectuat acest serviciu pentru compania de productie publicitara Exclusive Print S.R.L., procedura a durat 4 zile lucratoare.
Bineinteles, aveti incredere ca veti putea desfasura activitatea dorita in cel mai scurt timp sau sa intreprindeti o noua activitate, atunci cand sunteti ghidat pas cu pas de catre unul dintre expertii nostri. Ne recomanda profesionalismul, transparenta si corectitudinea, iar serviciile noastre sunt disponibile oricui, avand si un pret accesibil.
Ce trebuie sa stiti inainte de inregistrarea codurilor CAEN?
Acum ca ati luat la cunoastinta numeroase detalii importante privind inregistrarea si modificarea codurilor CAEN, va mentionam ca exista si o serie de informatii pe care nu le-am mentionat pana la acest moment si care, va pot fi de folos pe mai de parte.
Ca de exemplu, inregistrarea unui cod CAEN nu este gratuita, deci va trebui sa scoateti din buzunar o suma de minim 250 lei pentru taxe si 450 de lei pentru onorariu, incluzand maxim 2 mentiuni. De asemenea, trebuie sa mai stiti si ca pretul va fi influentat de cate obiecte de activitate adaugati.
Astfel, poate fi un avantaj faptul ca puteti inregistra, in cazul anumitor firme, mai multe coduri CAEN, cresterea costurilor fiind mica fata de situatia in care adaugati doar unul. Totodata, pentru fiecare unitate de lucru pot fi necesare noi coduri CAEN si, desigur, noi documente de completat, analizat si de avizat, implicit noi proceduri de autorizare si inregistrare coduri CAEN.
Apoi, punem accentul si asupra activitatii desfasurate in raport cu aceste coduri inregistrate. In cazul in care intreprindeti alte activitati nedeclarate fata de cele care sunt stipulate in actul constitutiv si/sau cu modificarile ulterioare, riscati o contraventie generoasa si chiar desfiintarea firmei. Poate fi realizata inclusiv poprirea bunurilor in cazul in care se considera ca acestea nu au respectat temeiul legal.
Ca prin urmare, aceste coduri CAEN au o importanta deosebita, implicit alegerea, autorizarea acestora si modificarea lor la nevoie.
Cine va poate ajuta cu schimbarea sau inregistrarea codurilor CAEN?
Este perfect normal sa doriti sa apelati la un ajutor specializat atunci cand nu aveti o serie de cunostinte sau experienta in domeniu, ori suficiente informatii privind alegerea si inregistrarea codurilor CAEN.
Un contabil va poate ajuta in acest sens, dar si pe parcursul derularii afacerii propriu-zise, realizand toate analizele economice, rapoartele si declaratiile necesare in locul dumneavoastra.
Sunati-ne pentru ajutor legat de adaugare coduri CAEN si inregistrare coduri CAEN.
Atunci cand luati legatura cu noi, castigati timp si inregistrati cu succes toate codurile CAEN necesare, fara teama unor contraventii legale.