Descriere
Alegeti cu incredere serviciul de infiintare P.F.A. – Persoana fizica autorizata
Care este costul total
Pentru infiintare P.F.A. – Persoana fizica autorizata veti achita doar:
✓ 300 de lei + TVA (onorariu)
✓ 200 de lei + TVA (notariat)
Cat dureaza operatiunea de infiintare P.F.A.
In doar 4 zile lucratoare puteti avea propria persoana fizica autorizata
De ce acte aveti nevoie
Carte de identitate, documentul din care sa reiasa ca aveti dreptul sa gazduiti sediul social (act de proprietate, contract de inchiriere etc.) si dovada calificarii pentru codul CAEN ales.
In cazul in care nu aveti unde gazdui sediul social, va putem pune la dispozitie acest serviciu, in baza unui onorariu atractiv.
Va putem oferi si contabilitatea
Suntem un partener de lunga durata, asa ca va ajutam si cu serviciile de contabilitate pentru P.F.A., astfel incat sa va concentrati cat mai mult mult asupra activitatii, lasand actele in grija noastra.
Costurile pornesc de la doar 200 de lei + TVA / luna, fiind atractive pentru persoanele fizice autorizate din Bucuresti.
Contactati-ne si ne vom ocupa cat mai repede de infiintarea P.F.A.-ului dumneavoastra
Daca doriti sa demarati toate procedurile necesare in vederea legalizarii unei activitati economice intreprinse din pasiune sau din dorinta de a va afirma din punct de vedere profesional, alegerea unui P.F.A poate fi una dintre cele mai bune optiuni. Puteti lua in calcul serviciile de infiintare P.F.A. pentru a porni intr-un nou domeniu al muncii sau pentru a face trecerea de la angajat la angajator.
Cu ajutorul acestei forme legale veti putea intreprinde numeroase activitati si veti dispune in acelasi timp de multe beneficii ce nu se regasesc in cadrul altor forme economice de lucru.
Prin vasta experienta de lucru si profesionalismul de care da dovada echipa noastra, va putem pune la dispozitie intreg ajutorul necesar pentru infiintare P.F.A. Bucuresti, dar si pentru a beneficia de consiliere de specialitate in vederea simplificarii intregului demers de inregistrare P.F.A.
Ce inseamna persoana fizica autorizata/ PFA?
Persoana fizica autorizata este o notiune des intalnita in mediul economic, alaturi de intreprinderile individuale, familiale, afacerile de tip S.R.L. sau C.M.I. De asemenea, numarul celor care au ales aceasta optiune a crescut constant in ultimii ani.
Frecvent utilizata este notiunea de P.F.A, acronimul prescurtat pentru persoana fizica autorizata. Acest termen face referire la categoria persoanelor fizice care doresc sa intreprinda o serie de activitati economice pe cont propriu, in urma carora pot genera o serie de venituri.
O persoana fizica autorizata are posibilitatea de a elibera factura in relatia cu partenerii sai, de a dispune de angajati, dar in acelasi timp are si obligatia de a plati impozite. P.F.A-ul este o optiune excelenta pentru cei aflati la inceput de drum, pentru persoanele cu capital redus, pentru acele persoane care doresc sa desfasoare o serie de activitati individuale sau la nivel de micro-grup.
Procedura infiintare P.F.A.
Aceasta forma economica este una dintre cele mai simple, atat din punct de vedere al modului de infiintare persoana fizica autorizata, cat si cu privire la documente, avizari sau mentenanta.
Insa, pentru persoanele care nu au experienta in ceea ce priveste inregistrarea unei forme de activitate, lucrurile se pot complica chiar si cand vine vorba de aspectele aparent banale.
Pentru a putea infiinta un P.F.A. este in primul rand necesar sa dovediti ca detineti specializarea aferenta domeniului de inregistrare P.F.A. prin studii sau experienta in domeniu, urmand ca, ulterior, sa fie necesar sa realizati toate acele demersuri ce tin de depunerea unor acte, plata unor chitante si proceduri, depunerea acestora la organismele competente ce vor acorda dreptul de infiintare si functionare etc.
De asemenea, pentru a transforma dorinta de infiintare P.F.A. intr-un vis implinit este necesar sa aveti indeplinita varsta legala minima, sa va asigurati ca activitatea ce urmeaza a fi intreprinsa nu afecteaza sanatatea proprie si ca activitatea, respectiv sediul de lucru, se supun normelor tehnico-sanitare prevazute de catre legislatia aflata intr-o continua modificare.
Nu lasati procedura de infiintare P.F.A. sa va copleseasca!
Alegeti sa lucrati cu noi si vom simplifica lucrurile pentru dumneavoastra!
Ce documente sunt necesare pentru inregistrare persoana fizica autorizata?
Dosarul pentru inregistrare P.F.A trebuie bine pus la punct si sa contina urmatoarele documente cu caracter obligatoriu si/sau facultativ:
➡ Formularul de inregistrare completat disponibil pe site-ul celor de la ONRC;
➡ Documentul de inregistrare fiscala sau Anexa 1;
➡ O declaratie pe proprie raspundere care atesta ca la sediul P.F.A-ului nu se desfasoara de catre titular alte activitati de lucru si ca in cadrul acestuia se regasesc conditiile necesare de lucru, care nu afecteaza sanatatea sau mediul inconjurator;
➡ Rezervarea numelui pentru activitatea economica si respectiv, dovada inregistrarii sale;
➡ Documentul de identitate, in original si copie;
➡ Dreptul de folosinta asupra sediului de lucru si consimtamantul celor care se regasesc in aceleasi spatii, indiferent de activitatile desfasurate, precum si acordul Asociatiei de Locatari in cazul in care sediul se va afla intr-un imobil de locuit;
➡ Specimenul de semnatura si/sau (dupa caz) imputernicire in cazul in care dosarul si/sau documentele sunt prelucrate/solicitate de catre terte persoane;
➡ Cazierul fiscal in original.
Informati-va corect despre infiintarea unui P.F.A.
Va recomandam sa analizati in permanenta legislatia transpusa in ordonante de urgenta si legi care reglementeaza infiintarea P.F.A.-urilor, cat si informatiile de la Oficiul National al Registrului Comertului pentru a fi la curent cu toate modificarile ce pot aparea cu privire la inregistrare persoana fizica autorizata si la documentele necesare.
Daca doriti sa evitati procedurile anevoioase de obtinere a documentelor necesare pentru infiintare persoana fizica autorizata sau in ceea ce priveste completarea si depunerea acestora catre sectoarele aferente statului, va punem la dispozitie servicii complete, astfel incat dumneavoastra sa nu va confruntati cu niciun fel de dificultati la deschiderea activitatii economice.
Bineinteles, putem oferi si servicii pe durata functionarii activitatii, modalitate prin care dumneavoastra veti beneficia de mai mult timp liber si energie pentru a va orienta atentia catre lucrurile ce vizeaza o buna functionare a P.F.A-ului, posibile parteneriate sau catre modalitatile de evolutie a activitatii pe termen lung.
Prin intermediul nostru, deschiderea unui P.F.A este mai simpla ca niciodata. De asemenea, va putem ajuta cu procedurile contabile necesare pentru un PFA.
Cine poate infiinta un P.F.A?
Actiunea de infiintare persoana fizica autorizata poate fi realizata de catre orice persoana fizica ce considera ca aceasta forma de activitate economica se potriveste cu scopul ales din punct de vedere a domeniilor listate in codul CAEN, de catre persoanele care au indeplinit varsta de 18 ani si de catre cele care fac dovada specializarii activitatii desfasurate in P.F.A.
De asemenea, pot dispune de un P.F.A. inclusiv acele persoane care deruleaza o activitate economica terta, ca de exemplu, persoanele care sunt angajate. Spre deosebire de un SRL, unde intreaga atentie trebuie sa fie alocata catre afacerea propriu-zisa si societatea in speta, dat fiind implicatiile reduse si destinatia persoanelor la care se recomanda un P.F.A., persoanele fizice pot folosi aceasta forma legala pentru a-si suplimenta o parte din veniturile deja existente sau pentru a incerca lucruri noi precum avandul de a-si lansa o afacere.
Inregistrare persoana fizica autorizata – Avantaje si dezavantaje
Un P.F.A va pune la dispozitie numeroase avantaje. Insa, ca orice forma economica de activitate existenta pe piata, trebuie sa aveti in vedere ca exista si o serie de delimitari ce pot fi incluse in categoria dezavantajelor. Este recomandat sa cunoasteti aspectele pro si contra inainte de a demara propriu zis procedura de infiintare P.F.A. Bucuresti, pentru a preveni o serie de neplaceri ulterioare.
Avantaje inregistrare persoana fizica autorizata
Principalele avantaje cunoscute de-a lungul timpului in cazul P.F.A-urilor sunt:
➤ Demersurile pentru infiintare persoana fizica autorizata sunt extrem de simple, cu mult mai simple fata de alte forme de organizare;
➤ Nu este necesar un capital de inceput;
➤ Titularul isi poate gestiona dupa cum considera de cuviinta profitul, fara a omite plata indatorarilor catre stat data de contributiile la sanatate etc.
➤ Activitatea se poate desfasura in orice spatiu, inclusiv in spatiile de trai, de exemplu, in locuinta proprie sau o alta proprietate privata, fara a fi necesara inchirierea sau contractarea unui sediu dedicat, precum in cazul SRL-urilor sau a SA-urilor;
➤ Puteti desfasura in paralel si alte activitati auxiliare;
➤ Contabilitatea in cazul P.F.A-urilor este una simpla si poate fi realizata inclusiv de catre titularul activitatii;
➤ Puteti opta pana la 5 domenii de activitate intreprinse in paralel sub inregistrarea unui singur P.F.A.;
➤ Va permite inclusiv sa beneficiati la nevoie de o serie de angajati;
➤ Declaratiile fiscale necesare sunt reduse.
Dezavantaje inregistrare persoana fizica autorizata
Analizand aceste forme de activitati derulate in mod legal pe persoana fizica, in raport cu intreprinderile individuale, respectiv firmele de tip SC si SRL, P.F.A.-urile au urmatoarele dezavantaje:
➤ Cota de impozitare este mult mai mare, de 16% (din diferenta dintre incasari si cheltuieli) si respectiv 25% CAS, in timp ce la SRL se poate alege dintre impozitare 1% din venit sau 16% din profit;
➤ In cazul in care doriti sa va extindeti activitatea si sa dispuneti de mai multi angajati, trebuie sa stiti ca P.F.A-urile sunt limitate la maxim 3 angajati;
➤ Posibilitatea de deschidere si inregistrare P.F.A. nu este valabila pentru toate domeniile de activitate regasite in codurile CAEN;
➤ In cazul unor neplaceri sau a unor probleme de natura economica, responsabilitatea se transfera asupra veniturilor proprii;
➤ Nu poate fi mostenit, astfel ca actiunea de inregistrare P.F.A. se poate realiza o singura data de catre o persoana, urmand ca la decesul acesteia activitatea sa fie sistata definitiv, pe cand C.M.I-urile si alte forme juridice pot fi transmise dintr-o generatie in alta;
➤ Contributiile si impozitele se platesc chiar si in cazul in care firma nu inregistreaza profit.
Cat timp dureaza procedura de infiintare P.F.A. Bucuresti?
Tinand cont de toate implicatiile necesare pentru infiintare P.F.A., putem afirma ca procedura este una extrem de facila, iar durata medie de infiintare este de aproximativ 4 zile lucratoare. Timpul mediu poate fi influentat pozitiv sau negativ de catre procedura de obtinere a documentelor necesare, cat si de programul de functionare al institutiilor, de raspunsul in avizarea acestora, sarbatori legale etc.
In mod cert, avand la dispozitie indrumare de specialitate si ajutor din partea unui contabil, intreaga procedura va fi simplificata; la fel si timpul de obtinere a aprobarilor necesare, durata pana cand veti putea putea desfasura activitatea profesionala prin intermediul unui P.F.A. propriu.
Ce informatii trebuie sa stiti inainte de a deschide un P.F.A. Bucuresti?
Pe langa aspectele mentionate pana in acest punct, exista si o serie de lucruri extra pe care trebuie sa le cunoasteti. De exemplu, deschiderea unui P.F.A. nu doar ca este simpla, dar in acelasi timp este si foarte accesibila. Desigur, in ansamblu, costurile pot creste odata cu nevoile si implicatiile privind realizarea si depunerea dosarului de infiintare. Dar, per ansamblu, orice persoana isi va putea infiinta propria societate economica tip P.F.A. fara necesitatea unei investitii majore.
Dupa ce ati despus dosarul la Registrul Comertului care, in general este analizat si aprobat intr-un timp aproximativ de 3 zile, veti putea vedea pas cu pas modul in care decurge analiza acestuia, de catre personalul ce verifica intreaga documentatie, cu ajutorul instrumentelor digitale.
Totodata, contributiile sociale datorate statului pentru un P.F.A. sunt mult mai reduse fata de cele pe care trebuie sa le alocati, de exemplu, unui SRL sau SC. Insa, procentul acordat catre CAS nu acopera compensatia completa a stagiului, caz in care va trebui sa contribuiti suplimentar la fondul de pensii.
Nu uitati ca, pe langa faptul ca puteti angaja maximum 3 persoane care sa va ajute sa desfasurati toate sarcinile necesare, chiar si dumneavoastra puteti beneficia de calitatea de angajat si sa dispuneti de salarizare.
Bineinteles, veniturile si profitul pot fi gestionate dupa propriile preferinte, fara a face o serie de solicitari sau documente cu privire la modul in care acestea sunt manevrate. Dar, tineti cont de faptul ca, orice prejudiciu prin care trece P.F.A.-ul se poate rasfrange asupra bunurilor personale, motiv pentru care chiar si o astfel de forma de activitate necesita o gestionare atenta pentru a preveni aceste situatii nefericite.
P.F.A. vs. S.R.L.
De la sine inteles, intre cele doua tipuri de activitati economice exista numeroase diferente, singura asemanare fiind ca, prin ambele forme se pot desfasura diferite activitati producatoare de venit.
Daca la SRL puteti angaja numeroase persoane, lucru care este recomandat pentru indeplinirea mai multor sarcini (de exemplu, este obligatorie detinerea unui contabil, a personalului pentru activitati de birou si personal auxiliar pentru activitatea de lucru, cu specializare asupra meseriei practicate), la P.F.A. este necesar sa va limitati la minim 3.
Sigur, puteti deprinde si alte activitati chiar daca sunteti titularului unei activitati de tip P.F.A., lucru imposibil in cadrul unei societati la care trebuie sa va dedicati intru totul.
De asemenea, daca facem referire de profituri ce depasesc sume de aproximativ cateva zeci de mii de lei sau euro, vorbim de o adevarata societate cu alte indatoriri care ar trebui sa fie inregistrata in consecinta. La infiintare P.F.A nu aveti nevoie de un capital social, in timp ce la SRL minimul financiar depus este de 1 leu / asociat. Si, desigur, nu aveti libertatea de a realiza o serie de actiuni economice in cadrul SRL-urilor, unde trebuie sa existe o evidenta contabila bine definita, cu toate intrarile si iesirile.
Bineinteles, acestea sunt doar cateva dintre aspectele ce vizeaza diferentele dintre afacerile mici precum P.F.A.-urile si cele mari, de tip SA sau SRL.
Spre exemplu, in cazul in care infiintati o firma pentru un magazin online, daca stiti ca veti avea un volum mediu de vanzari, este recomandat un SRL. Daca lucrurile evolueaza la un nivel foarte mare, puteti lua in calcul un SA. In schimb, daca luati decizia de infiintare agentie imobiliara sau infiintare service auto si nu optati pentru salariati, sunt sanse sa fie mai buna varianta de PFA.
Cum va putem ajuta cu infiintare si inregistrare P.F.A. Bucuresti?
Va punem la dispozitie toata expertiza si toata disponibilitatea noastra pentru a va ajuta sa infiintati rapid si sigur un PFA in Bucuresti. In afara de servicii de infiintare P.F.A. Bucuresti, ne puteti solicita pentru tinerea contabilitatii. Simplificati procedura de infiintare PFA, apeland la profesionisti si veti castiga astfel timp. De asemenea, veti evita situatiile neplacute, intarzierile si erorile.