Description
Alegeti cu incredere serviciul de contabilitate P.F.A. – persoana fizica autorizata
Care sunt costurile
Pentru contabilitate P.F.A. – persoana fizica autorizata veti avea de achitat in functie de volumul de operatiuni contabile:
- ✓ P.F.A. fara activitate ➤ 70 de lei + TVA
- ✓ Intre 0 si 10 inregistrari contabile ➤ 200 de lei + TVA
- ✓ Intre 11 si 50 inregistrari contabile ➤ 300 de lei + TVA
- ✓ Intre 51 si 75 inregistrari contabile ➤ 350 de lei + TVA
- ✓ Intre 76 si 100 inregistrari contabile ➤ 400 de lei + TVA
- ✓ Intre 101 si 150 inregistrari contabile ➤ 500 de lei + TVA
Ce servicii sunt incluse
- ✓ Evidenta contabila intocmita de un expert contabil
- ✓ Depunere declaratii
- ✓ Consultanta fiscala
- ✓ Depunere bilant
Va recomandam sa aduceti documentele pentru contabilitate P.F.A. – persoana fizica autorizata in primele 5 zile ale lunii.
Puteti beneficia de serviciul de salarizare personal impreuna cu cel de contabilitate P.F.A. – persoana fizica autorizata
Pentru evidenta contabila a salariatilor onorariile pornesc de la 50 de lei/luna si beneficiati de urmatoarele:
- ⮚ Inregistrarea contractelor de munca
- ⮚ Evidenta platii orelor suplimentare
- ⮚ Calcularea concediilor de odihna
- ⮚ Orice alte operatiuni aferente salarizarii personalului
Va oferim si infiintarea unei firme noi
Daca doriti sa fiti antreprenor si intr-o alta companie, va ajutam cu infiintarea acesteia:
Contactati-ne si ne vom ocupa cat mai repede de procesul de contabilitate P.F.A. – persoana fizica autorizata
Ce este o Persoana fizica autorizata?
O persoana fizica autorizata (sau cu acronimul PFA) este o entitate economica fara personalitate juridica, organizata de o persoana fizica ce utilizeaza in esenta forta sa de munca. Este o forma mai simpla sub care o persoana fizica poate desfasura o activitate economica.
Daca doriti sa rulati o activitate in mod independent, atunci aveti nevoie de un PFA. O persoana fizica autorizata este o entitate destul de comuna la noi in tara, iar in ultimii ani s-a dovedit ca este mai usor sa infiintezi un PFA decat un SRL. Desigur, exista avantaje si dezavantaje pentru fiecare entitate in parte, motiv pentru care este esential sa cantariti foarte bine lucrurile inainte de a lua decizia finala.
Conform legii, orice persoana cu varsta peste 18 ani, fara cazier economic si cu pregatire in domeniul in care doreste sa fie autorizat, poate sa devina PFA. Pentru acesta, se depun mai multe formalitati la Oficiul National al Registrului Comertului.
Activitati desfasurate de un PFA
O persoana fizica autorizata poate desfasura activitati in orice domeniu, cu exceptia celor care sunt interzise clar prin lege pentru libera initiativa. Noi oferim servicii de contabilitate pentru orice PFA, indiferent de obiectul de activitate. De fapt, portofoliul nostru cuprinde clienti PFA dintr-o arie larga de domenii, meserii si ocupatii. Spre exemplu, oferim servicii de contabilitate pentru service auto, contabilitate pentru agentie imobiliara, contabilitate pentru magazin online etc. De retinut ca aceste activitati se pot desfasura ata sub forma unui P.F.A., cat si sub forma unui S.R.L. Totusi, in cazul persoanelor fizice autorizate, contabilitatea poate avea un cost mai mic.
Acest lucru inseamna ca ne vom plia foarte rapid si usor pe cerintele si nevoile dumneavoastra concrete, din punct de vedere contabil.
Avantaje PFA
- ⮚ se infiinteaza usor; procedura nu este deloc greoaie
- ⮚ cheltuieli de administrare mai mici, in comparatie cu un SRL sau SA
- ⮚ un numar mai mic de declaratii fiscale
- ⮚ poate dispune de banii din firma in orice moment
- ⮚ are dreptul sa angajeze cu contract individual de munca persoane terte
- ⮚ nu este obligata sa aiba un contabil.
De ce este benefic sa incheiati un contract cu o firma contabilitate persoana fizica autorizata Bucuresti?
Chiar daca legea prevede ca un PFA isi poate tine singur contabilitatea, in partida simpla, exista mai multe motive pentru care merita sa colaborati cu un profesionist pe partea acesta. Sigur, ati putea folosi programe online de facturare si gestiune, dar in cele din urma, veti constata ca este mai sigur, mai linistitor si mai bine sa contractati o firma de contabilitate P.F.A. Bucuresti.
Desi puteti sa va ocupati singur de contabilitatea firmei (plati, declaratii, incadrare cheltuielil etc), acest lucru necesita mai multe cunostinte de contabilitate primara. Fara aceste cunostinte, veti descoperi ca problemele apar imediat.
Avantaje colaborare PFA cu firma de contabilitate
- lasati toate elementele care tin de contabilitatea primara in seama unui profesionist
- sunteti intotdeauna la curent cu toate modificarile legislative care va privesc, cu ajutorul direct al contabilului care se ocupa de PFA-ul dumneavoastra
- tariful pentru serviciile de contabilitate P.F.A. Bucuresti este accesibil
- timpul pe care l-ati irosi cu deslusirea hatisurilor legislative aplicabile PFA-urilor l-ati putea investi mai degraba in optimizarea activitatii pe care o desfasurati
- daca va concentrati mai mult pe activitatea desfasurata, automat veti avea venituri mai mari si va fi logic ca puteti sa va permiteti un contabil profesionist
- aflati raspunsuri pertinente cu privire la situatia dumneavoastra contabila in orice moment
- sunteti linistit pentru ca aveti siguranta ca firma de contabilitate persoana fizica autorizata face tot ceea ce trebuie ca sa fiti in regula din punct de vedere contabil
- exista un risc mai mare sa faceti greseli in contabilitate daca incercati sa va ocupati personal de acest lucru, iar aceste greseli va pot duce in niste situatii extrem de neplacute (care atrag dupa ele cheltuieli extra, penalizari sau amenzi)
Preveniti si nu reparati.
Cu siguranta, este mai simplu si mai sigur asa.
Dezavantaje PFA
Chiar daca un PFA are foarte multe avantaje, exista si cateva puncte slabe:
- trebuie sa depuneti obligatoriu anumite documente care sa va ateste pregatirea si experienta profesionala intr-un domeniu
- puteti alege doar codurile CAEN care privesc activitatea pe care urmeaza sa o desfasurati ca PFA
- platiti contributii la sanatate si contributii de asigurari sociale chiar daca nu realizati venituri pe parcursul unui an
- in cazul unor datorii ale persoanei fizice autorizate, raspunderea dumneavoastra este maxima. Pentru acoperirea acestor datorii acumulate, ati putea ajunge chiar sa platiti cu bunurile personale.
Iata inca un motiv puternic sa contractati o firma de contabilitate persoana fizica autorizata care va poate consilia si care se poate ocupa in mod profesionist de evidenta tututor documentelor contabile ale PFA-ului dumneavoastra.
Ce obligatii revin unui PFA dupa infiintare?
Titularul PFA-ului trebuie sa depuna in 30 de zile Declaratia unica, in care se inscriu sumele estimate ce vor fi realizate in anul curent (venituri si cheltuieli).
Apoi, PFA-ul are obligatia de a tine cu strictete si acuratete evidenta contabila a tututor documentelor rezultate din desfasurarea activitatii realizate.
Pentru aceasta, o buna cale de urmat este sa colaborati cu o firma de contabilitate P.F.A. Bucuresti care va poate indruma cu tot ce inseamna evidenta, inregistrare si depunere documente necesare pentru respectiva forma de activitate.
Servicii contabile PFA Bucuresti
Iata o parte din serviciile contabile pe care le oferim pentru o persoana fizica autorizata
- servicii de contabilitate partida simpla
- completare registru inventar
- completare registru incasari si plati
- inregistrarea corecta a cheltuielilor deductibile
- consultanta financiar – contabila
- verificare documente contabile
- rapoarte periodice
- intocmire si depunere orice documente obligatorii
- intocmire state de plata
- contracte individuale de munca si acte aditionale
Alungati toate incertitudinile in legatura cu evidenta si inregistrarile documentelor contabile.
Noi stim perfect cum trebuie procedat si va vom ajuta in acest sens.
Contabilitate P.F.A. cu norma fixa si PFA in sistem real Bucuresti
In functie de tipul de impozitare, PFA-urile se impart in doua categorii:
- 1️⃣ Cu norma fixa de venit - aplicabila de la inceputul lui 2023 pentru incasari de pana in 100 000 de euro (realizate in 2022) sau aplicabila din 2024 pentru incasari de pana in 25 000 de euro (realizate in 2023)
- 2️⃣ In sistem real
PFA-urile cu norma fixa de venit se pot incadra doar in anumite categorii de activitate. Pentru aceste entitati exista criterii clare cu privire la veniturile minime pentru care se achita un impozit de 10% pe venitul net (incasari minus costuri) estimat, chiar daca PFA-ul nu va realiza aceste venituri.
In ceea ce priveste PFA-urile in sistem real, acestea platesc un impozit de 10% care se aplica la diferenta dintre venituri si cheltuieli.
Cu alte cuvinte, un PFA cu norma fixa de venit plateste o cota unica, un impozit de 10%, indiferent de veniturile reale realizate. De partea cealalta, un PFA in sistem real plateste o cota de 10% din veniturile nete totale, ca diferenta intre veniturile brute si cheltuielile deductibile.
In afara de impozitul pe venit, o persoana fizica autorizata trebuie sa plateasca si contributiile la pensii si sanatate. Exista PFA-uri care sunt obligate la contributia de asigurari sociale, dar si PFA-uri care nu trebuie sa achite aceste contributii.
- Pentru venituri sub 18.000 de lei/an, taxele CAS si CASS sunt zero;
- Pentru venituri între 18.000 – 36.000 de lei/an, taxa CAS este zero (este opțional), iar taxa CASS de 1.800 de lei;
- Pentru venituri între 36.000 – 72.000 de lei/an, taxa CAS este 9000 de lei, iar taxa CASS de 3.600 de lei;
- Pentru venituri mai mari de 72.000 de lei/an, taxa CAS este 18.000 de lei, iar taxa CASS de 7.200 de lei;
Noi, Urgent Consult, va vom ajuta si va vom explica in detaliu cum se platesc aceste contributii si daca dumneavoastra trebuie sa le onorati. Legea este foarte stufoasa, dar tocmai faptul ca puteti colabora cu o firma de contabilitate P.F.A. va ajuta sa scapati din start de aceste griji si responsabilitati si sa va focusati pe activitatea pe care doriti sa o realizati.
Transferati la noi responsabilitatea legata de actele financiar-contabile.
Vom fi bucurosi sa va ajutam!
Oferim servicii de contabilitate persoana fizica autorizata in Bucuresti de o inalta calitate.
Cheltuieli PFA deductibile si nedeductibile
Partea de incadrare a cheltuielilor reprezinta un segment foarte sensibil si critic pentru orice firma, nu doar PFA. Unul din motivele bine intemeiate pentru care ar trebui sa va ganditi serios sa contractati o firma de contabilitate P.F.A. Bucuresti este tocmai pentru a scapa de aceasta grija.
Chiar daca veti incerca sa studiati in amanunt, exista riscul de a face erori la incadrarea cheltuielilor. De ce sa pierdeti timp pretios pasind intr-un domeniu destul de tehnic, unde nu puteti primi intotdeauna toate lamuririle de care aveti nevoie de pe Google?
Pentru succesul activitatii dumneavoastra este mai sanatos sa contractati serviciile de contabilitate P.F.A. si sa va axati pe activitatea principala.
Iata totusi cateva lucruri esentiale despre cheltuielile deductibile si cele nedeductibile pentru PFA, cu mentiunea ca daca veti deveni clientul nostru veti primi cu siguranta toate explicatiile financiar-contabile de care aveti nevoie pentru a lua cele mai bune decizii de management si administrare.
Cheltuieli deductibile PFA
Pentru a calcula venitul net anual realizat de un PFA, se va face diferenta dintre venitul brut si cheltuielile deductibile realizate cu scopul desfasurarii activitatii respective.
Legea mentioneaza in Codul fiscal o lista lunga cu cheltuielile deductibile pentru un PFA, cat si conditiile de indeplinit pentru a beneficia de aceste deduceri.
Unele din cele mai comune cheltuieli deductibile pentru un PFA sunt:
- cheltuielile de protocol
- cheltuieli cu abonamente medicale in limita a 400 de euro/an
- cheltuieli sociale
- cheltuieli de sponsorizare
- cu tichete de masa ori vouchere de vacanta
- cheltuieli pentru securitatea si sanatatea in munca
- cheltuieli de functionare, intretinere si reparatii autoturisme
- cheltuieli aferente contractelor de leasing
- contributii la fondul de pensii falcultative
- dobanzi pentru imprumuturi etc
Mentionam ca exista mai multe cazuri tip exceptii care necesita o evaluare contabila specializata pentru o incadrare corecta. Alegeti sa colaborati cu noi pe partea de contabilitate, vom evalua situatia dumneavoastra concreta si va vom oferi toate detaliile necesare pe care trebuie sa le cunoasteti. Astfel, veti putea lua de fiecare data cele mai bune decizii financiare, in cunostinta de cauza.
De asemenea, noi suntem in permanenta conectati cu modificarile si actualizarile care se aduc Codului Fiscal. Prin urmare, avandu-ne ca partener pentru contabilitate, nu veti avea niciodata stresul ca nu sunteti la zi cu tot ceea ce presupun obligatiile fiscal contabile. Va vom tine la curent de fiecare data cu schimbarile legislative care va privesc in mod clar.
Cheltuieli nedeductibile PFA
Lista cheltuielilor deductibile este foarte mare si am notat mai sus doar cateva din ele. Dar, la fel, trebuie sa stiti ca exista o serie de cheltuieli nedeductibile pentru un PFA.Cele mai uzuale dintre acestea sunt:
- impozitul rezultat din venituri independente
- bani sau bunuri folosite pentru uzul personal sau al familiei
- cheltuieli aferente veniturilor neimpozabile
- cheltuieli angrenate de lipsa unor bunuri din gestiune (ori degradate) – exceptand cazul in care inventarul e acoperit de asigurare
- donatii
- rate pentru credite
- cumparare tutun sau alcool etc.
Pentru deducerea cheltuielilor, un PFA trebuie sa bifeze cateva criterii importante de eligibilitate. Noi vom verifica de fiecare data ca aceste cheltuieli deductibile sa fie corect incadrate pentru a nu exista absolut nicio problema. De asemenea, va putem oferi consultanta atunci cand doriti sa aflati in avans daca o cheltuiala poate sau nu sa fie deductibila.
Practic, avandu-ne ca partener pentru serviciile de contabilitate persoana fizica autorizata, va puteti bucura de siguranta deciziilor pe care le luati. Puteti avea certitudinea ca toate actiunile contabile realizate sunt corecte pentru ca suntem specializati si informati constant, ca membri ai Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania .
Mai mult decat o firma ce ofera servicii contabilitate P.F.A. Bucuresti, noi suntem aici pentru a va consilia, pentru a tine cu acuratete evidenta contabila a documentelor inregistrate, pentru a intocmi orice acte obligatorii care va revin din forma de activitate pentru care ati optat.
Ne propunem de fiecare data sa cunoastem si sa intelegem specificul activitatii fiecarui client pentru ca acest lucru ne ajuta sa va oferim servicii de contabilitate persoana fizica autorizata special croite pe nevoile si cerintele dumneavoastra.
De aici la o buna dezvoltare a afacerii, drumul este si mai lin.
Cat costa serviciile contabile Bucuresti pentru o persoana fizica autorizata?
Preturile pentru contabilitatea unei persoane fizice autorizate PFA sunt special create pentru fiecare client in parte, in functie de mai multi factori (volumul de munca, numarul de repere de inregistrat in contabilitate etc).
De aceea, va invitam sa ne contactati pentru a primi o oferta personalizata, special gandita pentru nevoile si cerintele dumneavoastra reale.
Notam mai jos cateva tarife informative, pentru a va face o prima opinie asupra preturilor pe care le practicam.
- Persoana fizica autorizata fara activitate: 70 lei / luna + TVA
- PFA cu inregistrari contabile intre 0 – 10 repere: 200 lei / luna + TVA
- PFA cu inregistrari contabile intre 11 – 50 repere: 300 lei/ luna + TVA
- Persoane fizice autorizate cu inregistrari contabile intre 51 – 75 repere: 350 lei / luna + TVA
- Persoana fizica autorizata cu inregistrari contabile intre 76 – 100 repere: 400 lei / luna + TVA
- Servicii contabilitate persoana fizica autorizata cu inregistrari contabile intre 101 – 150 repere: 500 lei / luna + TVA
Va intereseaza o oferta personalizata de contabilitate persoana fizica autorizata in Bucuresti?
Va rugam sa ne contactati.