300,00 lei

  • Serviciul de reluare / suspendare activitate firma efectuat de o companie cu experienta

  • Consultanta pentru alegerea celei mai bune decizii din punct de vedere fiscal

  • Suntem in Bucuresti

Descriere

Alegeti cu incredere serviciul de reluare / suspendare activitate firma

Care este costul total

Veti avea de achitat 300 de lei (onorariu) + taxe care pornesc de la 122 de lei

Cat dureaza

Procesul de reluare / suspendare activitate firma dureaza aproximativ 7 zile lucratoare.

De ce acte aveti nevoie pentru operatiunea de reluare / suspendare activitate firma

Va oferim si infiintarea unei firme noi

Daca doriti sa fiti antreprenor si intr-o alta companie, va ajutam cu infiintarea acesteia:

Contactati-ne si ne vom ocupa cat mai repede de procesul de reluare / suspendare activitate firma

Informatii introductie cu privire la serviciile de reluare / suspendare activitate firma

Daca ati preluat initiativa de a deschide o afacere, cu siguranta ati intampinat numeroase provocari si poate chiar mai putine succese, motiv pentru care ati putea lua in calcul inclusiv operatiunile de reluare / suspendare activitate firma. Prin aceste lucruri trec majoritatea celor care aleg sa fie antreprenori, indiferent ca vorbim de cei aflati la prima afacere sau de cei care au ales sa incerce din nou dupa o perioada in care lucrurile nu au functionat exact cum si-au dorit.

De exemplu, cei mai multi se afla in postura de a fi nevoiti sa investeasca mai mult decat au sperat pentru a-si putea dezvolta afacerea si a ajunge intr-un punct satisfacator, in care sa poata afirma ca se bucura de succes. Iar in tot acest timp sunt nevoiti inclusiv sa investeasca fonduri proprii sau sa detina un loc de munca stabil pentru alimentarea afacerii, dezvoltarea acesteia, cat si pentru intretinerea familiei.

Insa, unii ajung sa realizeze ca nu-si pot permite anumite investitii sau ca, afacerea gandita initial, nu le aduce beneficiile pe care le-au sperat initial. Asa ca aleg sa inchida firma fara alte complicatii sau sa suspende activitatea. Daca va ganditi sa inchideti firma, aflati ca procedura de suspendare activitate firma ar putea fi o alta optiune pe care sa o aveti in vedere, una care sa va ofere timpul de care aveti nevoie pentru a stabili cele mai viabile solutii, precum si cea de reluare activitate firma.

Va amintim ca noi putem simplifica inclusiv aceste demersuri, oferindu-va consultanta si ajutor reluare activitate firma sau suspendare activitate firma Bucuresti.

Ce presupune procesul de reluare / suspendare activitate firma?

Procedura de suspendare activitate firma impune luarea unei pauze de pana la maxim 3 ani pentru orice tip de firma existenta si inregistrata la ONRC. Aceasta reprezinta o alternativa in detrimetul inchiderii definitive care, in multe situatii, ar putea fi o masura extrema atunci cand va aflati intr-un impas si pare singura solutie. Ei bine, inchiderea unei afaceri v-ar putea aduce mai multe dezavantaje decat suspendarea, cu atat mai mult daca decizia este luata dintr-un impuls de moment.

Alegand suspendarea activitatii, aveti posibilitatea de a va reinventa demersul firmei intr-o perioada indelungata si sa evitati numeroase neplaceri. Ca de exemplu, daca la scurt timp dupa inchiderea firmei ati realizat ca ati fi putut face alte lucruri, ca ar fi fost solutii si lucruri de imbunatatit sau veti alege sa va orientati catre o noua directie in antreprenoriat, singura optiune la inchidere ar fi demararea de noi proceduri pentru deschiderea unei afaceri de la zero.

Pe cand, prin suspendare activitate firma, ati fi putut doar sa schimbati codurile CAEN sau sa implementati modificarile necesare. Iar ulterior perioadei de suspendare, urmeaza procedura de reluare activitate firma, conform temeiului legal, la cerere sau la finalizarea duratei de 3 ani.

Sigur, chiar si dupa aceasta perioada, daca nu aveti alte optiuni si doriti sa renuntati complet la ideea unei afaceri, puteti sa radiati firma si sa sistati complet activitatea.

Particularitatile procesului de suspendare activitate firma

Puteti alege suspendarea firmei atunci cand functionarea firmei este lenta si doriti sa va reinventati, astfel incat sa cunoasteti mai bine afacerea dumneavoastra, respectiv pana in momentul in care dispuneti de toate implicatiile necesare pentru a deveni mai cunoscuta si mai profitabila. Totodata, este o sugestie foarte buna si in cazul in care aveti probleme financiare sau personale.

Primul pas catre suspendarea activitatii firmei este sa instiintati ONRC prin depunerea unei documentatii aferente Codului Penal. In urma procedurii, veti dispune de o perioada de sistare a activitatii comerciale si multe alte beneficii, timp de o perioada maxima de 3 ani de zile.

Trebuie sa stiti ca, pe perioada sistarii activitatii firmei nu veti putea emite facturi ca urmare a opririi functionarii domeniului de activitate. Insa, puteti avea in continuare o serie de obligatii precum plata chiriei (daca este cazul), plata angajatilor (daca se impune), va trebui sa depuneti in continuare declaratiile periodice de venit si bilanturile contabile (in anumite situatii).

Veti putea de asemenea sa realizati achizitii sau sa faceti o serie de plati auxiliare precum cele ale facturilor emise pana la data intrarii in suspendare, dar acestea nu se vor putea amortiza sau deduce.

La suspendarea activitatii firmei va fi necesar sa alegeti unul dintre doua tipuri de declaratii contabile. Atunci cand nu obtineti, nu tranzactionati sume de bani si nu realizati absolut niciun venit, puteti alege regimul de declarare derizoriu al activitatii prin care veti fi scutit de depunerea declaratiilor financiare, a obligatiilor de plata privind impozitele si decontul TVA.

Particularitatile procesului de reluare activitate firma

Puteti relua activitatea firmei in orice moment considerati ca sunteti din nou pregatit sa o gestionati, chiar si inainte de finalizarea celor 3 ani de suspendare, fara a depasi insa aceasta perioada.

Bineinteles, asemenea procedurii de suspendare, va fi necesar sa va exprimati dorinta de reluare activitate firma Bucuresti prin depunerea unor documente si achitarea unor taxe.

Reluarea activitatii impune intoarcerea la regimul de functionare initial unde, va trebui de asemenea sa aduceti la cunostinta autoritatilor precum in mod obisnuit, o serie de declaratii fiscale si sa va conformati cu celelalte prevederi aflate in vigoare.

Cand este necesar sa va ganditi la procesul de suspendare activitate firma?

Va recomandam sa aveti in calcul procedura de suspendare activitate firma in orice moment in care sunteti indecis cu privire la activitatea si productivitatea afacerii pe termen mediu si lung, dar si atunci cand intampinati o serie de probleme care va impiedica sa continuati activitatea firmei asa cum va doriti.

Puteti avea in vedere atat problemele personale si/sau familiare care va impiedica sa va dedicati complet afacerii, cand sunteti coplesit de o serie de noi prevederi legislative pe care nu aveti garantia ca veti reusi sa le indepliniti in timp util, in caz de probleme financiare etc.

Ce demersuri trebuie sa realizati pentru suspendare activitate firma?

In cazul in care va derulati afacerea impreuna cu alti parteneri, respectiv daca detineti o societate de tip S.R.L. sau S.A., fie alt tip de firma diferit de P.F.A., va trebui inainte de toate sa discutati cu partenerii implicati si sa le aduceti la cunostinta dorinta de suspendare activitate firma.

Desigur, va fi necesar si acordul acestora, mai ales daca acestia figureaza drept asociati legali, cu drepturi comune de decizie privind activitatea firmei. Ulterior este necesar sa completati documentele si respectiv dosarul de inregistrare a solicitarii de suspendare, cu depunerea acestora la Registrul Comertului si ridicarea aprobarii.

Reluare activitate S.R.L. – informatii utile

Reluarea activitatii se poate face in conditiile mentionate anterior, respectand in acelasi timp o serie de 3 pasi principali cu scopul de a restabili activitatea afacerii conform demersului initial.

Prin urmare, va fi necesar sa realizati si urmatoarele activitati la nivel de companie in vederea reluarii activitatii dupa o suspendare temporara:

➤  Convocarea adunarii asociatilor/actionarilor;

➤  Adaptarea la prevederile si hotararile stabilite in cadrul convocarii;

➤  Realizarea cererii si depunerea dosarului la ONRC.

La acestea se adauga necesitatea de a astepta decizia Registrului Comertului care va elibera la randul ei o serie de documente ce vor atesta in mod oficial si legal posibilitatea de reluare a activitatii firmei.

Nu uitati ca, reluarea activitatii in mod propriu-zis se va putea face exclusiv in momentul in care, odata primita constatarea de la Registrul Comertului, v-ati adresat administratiei financiare unde este inscrisa firma pentru inregistrarea privind reluarea activitatii.

Bineinteles, in cazul in care detineti o societate individuala precum un PFA sau orice alta firma cu gestionare exclusiv familiala, la care nu exista terti parteneri, automat nu va fi necesara convocarea adunarii asociatilor/actionarilor.

Totodata, daca in cazul societatilor tip S.A. sau S.R.L. va fi necesara implicarea unui judecator pentru acordul deciziei finale, pentru societatile individuale si de familie, responsabilul va fi directorul Registrului Comertului din cadrul ariei de competenta in care se afla firma.

In mod evident, timpul de asteptare necesar pentru reluare activitate firma, de la inregistrarea solicitarii si pana la finalizarea acesteia, va fi diferit, la fel ca si costurile necesare.

Reluarea activitatii se face in mod general, la 5 zile dupa data la care s-au depus actele la Registrul Comertului si respectiv, in termen de 2 zile de la eliberarea actelor de catre judecatori. Specialistii afirma insa, din pacate, ca acest termen poate fi depasit chiar si cu cateva luni de zile, din cauza unor posibile erori, a suprasolicitarii obiectului de activitate judecatoresc etc. Un profesionist va poate ajuta insa, sa depasiti cu usurinta momentele dificile si intarzierile.

Vi se pare dificil procesul de reluare / suspendare activitate firma? Echipa noastra din Bucuresti va poate ghida pas cu pas.

Documente necesare pentru reluare / suspendare activitate firma

Daca v-am convins sa nu luati inchiderea afacerii drept prima solutie si ati ales sa va orientati catre suspendare activitate S.R.L. Bucuresti ori doriti sa reluati activitatea firmei, veti fi interesati sa cunoasteti care sunt documentele de care aveti nevoie pentru inregistrarea cererilor, lucru pe care vi-l vom prezenta in cele ce urmeaza.

Documente necesare pentru suspendare activitate firma

Solicitarea suspendarii temporare a activitatii unei firme se realizeaza avand in vedere urmatoarele formalitati:

La acestea se adauga certificatele constatatoare care se vor elibera ulterior de catre Registrul Comertului, cat si imputernicirea legala in cazul in care persoana responsabila privind organizarea demersurilor de suspendare activitate firma S.R.L. este alta fata de titularul/titularii firmei.

Documente necesare pentru reluare activitate firma

Pentru reluarea activitatii firmei aflate in suspendare sau la finalul perioadei inscrise in hotararea AGA sunt necesare urmatoarele documente:

Nu uitati ca, pentru reluarea activitatii unui S.R.L. sau S.A., procedura difera de cea a unui PFA, din punct de vedere al acordurilor necesare spre a fi obtinute in vederea reluarii activitatii.

Cat costa procedura de reluare / suspendare activitate firma?

Costurile esentiale cu privire la reluare activitate firma si suspendare activitate firma implica taxele de mentiune in Registrul Comertului, respectiv cele de timbru si taxa de publicitate la publicarea in Monitorul Oficial.

Avand in vedere schimbarile financiare care au loc de la o zona geografica la alta sau de-a lungul timpului, acestea pot varia. Estimarea aproximativa a costurilor ajunge din punct de vedere orientativ intre 30-150 lei pentru un PFA si respectiv, 300 lei, pentru S.R.L. sau S.A.

Sigur, acestor costuri se mai pot adauga si implicatiile financiare in vederea depunerii de declaratii si a obtinerii de acorduri, dincolo de timpul acordat pentru redactarea dosarului.

Pe langa toate acestea, veti avea nevoie si de o serie de cunostinte, documentatia fiind necesara sa respecte un anumit tipar de tehnoredactare si/sau un anumit numar de cuvinte (cum este inscrisul din Monitorul Oficial). Iar pentru situatiile in care doriti sa evitati posibilele erori, interventia unor persoane specializate este mai mult decat recomandata. Asadar, nu uitati ca va puteti baza oricand pe sprijinul nostru.

Cum va poate ajuta un contabil in procedura de reluare / suspendare activitate firma?

Un contabil este util in multe situatii, iar reluarea si/sau suspendarea unei firme nu este o exceptie. El va poate oferi sprijin in realizarea documentatiei si a depunerilor legate de declaratiile fiscale, in orice moment, avand garantia ca intregul proces se va derula in mod corespunzator de la inceput si pana la sfarsit.

Evitarea posibilelor erori prin intermediul unui contabil va va scuti de posibilele penalitati care va pot afecta bugetul, functionarea si imaginea afacerii, cat si prestanta personala si profesionala. Iar cu acesta puteti realiza o colaborare pe termen lung astfel incat dumneavoastra sa va concentrati alte obiective pe care vi le-ati stabilit.

Contactati-ne pentru suspendare activitate firma Bucuresti sau reluare activitate firma.

Indiferent de decizia dumneavoastra, va suntem alaturi cu specialisti experimentati care sa va indrume si sa va ofere intreg ajutorul de care aveti nevoie.