Description
Alegeti cu incredere serviciul de autorizare (activare) / dezactivare coduri CAEN
Care este costul total
Pentru autorizare (activare) / dezactivare coduri CAEN, incluzand maxim 2 mentiuni, veti avea de achitat doar:
✓ 450 de lei + TVA (onorariu);
✓ Incepand de la 250 lei + TVA (taxe Registrul Comertului)
Cat dureaza
Procesul de autorizare (activare) / dezactivare coduri CAEN dureaza aproximativ 4 zile lucratoare.
De ce acte aveti nevoie pentru operatiunea de autorizare (activare) / dezactivare coduri CAEN
- ➤ Carte de identitate;
- ➤ Act constitutiv;
- ➤ Certificat de inregistrare al firmei.
Autorizarea codurilor CAEN reprezinta serviciul de modificare obiect (domeniu) de activitate firma
In urma modificarilor legislative, exista un singur serviciu prin care se aduc schimbari codurilor CAEN: schimbare obiect (domeniu) de activitate firma.
Va oferim si infiintarea unei firme noi
Daca doriti sa fiti antreprenor si intr-o alta companie, va ajutam cu infiintarea acesteia:
Contactati-ne si ne vom ocupa cat mai repede de procesul de autorizare (activare) / dezactivare coduri CAEN
Ghid pentru autorizare (activare) / dezactivare coduri CAEN
Va pregatiti pentru schimbari in firma pe care o administrati? De cele mai multe ori, orice modificare a obiectului de activitate necesita cateva proceduri birocratice ce trebuie facute pentru ca totul sa fie in regula din punct de vedere legislativ. In cazul in care vreti sa faceti o autorizare (activare) / dezactivare coduri CAEN, trebuie sa stiti ca va asteapta dosare pe care trebuie sa le completati si sa le trimiteti spre autorizare la Registrul Comertului de care apartineti, fie ca acesta e din Bucuresti sau din alta parte a tarii.
Codurile CAEN pot fi considerate parte din identitatea firmei dumneavoastra. Aceste coduri formate din cifre indica cu ce se ocupa exact firma pe care o administrati si trebuie alese cu atentie atunci cand vreti sa va incepeti activitatea.
Ce este codul CAEN?
Dar, in primul rand, sa vorbim despre ce inseamna codul CAEN si ce importanta are acesta. Acronimul CAEN vine de la Clasificarea Activitatilor din Economia Nationala si arata obiectul de activitate al unei firme. O persoana juridica poate sa opereze sub un singur cod CAEN sau, dimpotriva, sub mai multe coduri care indica diverse obiecte de activitate a companiei. Aici trebuie sa facem o mentiune, si anume faptul ca o firma poate sa aiba doar un cod CAEN principal, indiferent ca isi desfasoara activitatea in Bucuresti sau in orice alt loc din tara. Acest cod principal se mentioneaza pe actul constitutiv al firmei, urmand ca orice alte coduri CAEN secundare sa fie specificate si ele.
Pentru a face totul cat mai clar, sa abordam un exemplu. Sa presupunem ca infiintati o firma ce are ca obiect de activitate servicii de contabilitate. Pentru a vedea ce cod CAEN vi se potriveste trebuie doar sa intrati pe site-ul ONRC – pagina dedicata acestor coduri, acolo unde ele sunt specificate in functie de activitati. La o simpla cautare veti vedea ca pentru o firma ce are ca obiect de pricipal “activitati fotografice”, va trebui sa urmati procedurile pentru autorizare (activare) cod CAEN corespunzator, si anume 7420.
Alegerea codului CAEN potrivit
Alegerea unui cod CAEN potrivit pentru compania pe care o administrati este un factor deosebit de important. Tocmai de aceea, inainte de a stabili care este codul sau care sunt codurile cele mai potrivite in raport cu activitatea desfasurata, ideal ar fi sa cautati pe lista oficiala pe care o gasiti si online sau chiar sa cereti sfatul unui specialist. In acest mod nu aveti cum sa gresiti si, cu siguranta, chiar si in momentul in care veti decide sa adaugati coduri CAEN secundare, acestea vor fi mult mai usor de selectat.
Codurile CAEN sunt utilizate si la indexarea in diverse liste de firme, cataloage si alte baze de date, iar clientii, colaboratorii sau furnizorii care sunt in cautarea unui anumit serviciu va pot gasi in baza codului CAEN – prin urmare, alegerea acestuia in mod corect este deosebit de utila.
Autorizare (activare) coduri CAEN
Prin autorizare (activare) coduri CAEN, practic, firma dumneavoastra devine autorizata si imputernicita de catre Oficiul National al Registrului Comertului sa desfasoare activitatile specificate in actul constitutiv. Pentru a se intampla acest lucru, aveti nevoie de o serie de acte ce trebuie adaugate intr-un dosar si inaintate catre institutia responsabila, lucru care se intampla chiar la infiintarea firmei. Dupa ce totul este in regula si actele dumneavoastra au fost autorizate, pe certificat veti observa codul sau codurile CAEN corespunzatoare obiectului de activitate al firmei pe care tocmai ati deschis-o.
Modificare coduri CAEN
Acest proces de autorizare (activare) coduri CAEN nu trebuie sa se intample numai la infiinarea unei persoane juridice. Pe parcurs, daca obiectul de activitate sufera modificari sau daca doriti sa va extindeti si spre alte activitati, aveti posibilitatea de a solicita adaugarea de noi coduri CAEN care sa reflecte serviciile pe care le prestati, in asa fel incat lucrurile sa fie conforme si sa puteti incasa sumele aferente pentru serviciile pe care le prestati.
Sa presupunem ca in momentul in care ati realizat procedura de autorizare (activare) coduri CAEN, nu ati preconizat faptul ca pe parcurs veti introduce si alte tipuri de activitati in obiectul firmei. Asadar, in cazul in care luati decizia de a introduce si alte servicii pe care sa urmeaza sa le prestati, este necesar sa dati startul procedurii de autorizare (activare) coduri CAEN, in asa fel incat firma dumneavoastra sa functioneze in mod legal, cu toate autorizatiile necesare. Fie apelati la specialisti din Bucuresti sau din alta parte a tarii, fie va documentati cu privire la procedura, important este ca dosarul sa ajunga complet la Registrul Comertului si schimbarile sa fie validate in timpul cel mai scurt posibil.
Acte necesare pentru autorizare (activare) coduri CAEN
Conform Oficiului National al Registrului Comertului, in dosarul realizat pentru autorizare (activare) coduri CAEN e nevoie sa apara urmatoarele documente:
- Cererea de actualizare a obiectului de activitate conform CAEN Rev. 2 in original. Modelul de formular se gaseste pe site-ul Oficiului National al Registrului Comertului si este un formular tipizat ce cuprinde datele personale ale solicitantului, datele persoanei juridice si modificarea propriu-zisa;
- Daca este cazul, dovada privind imputernicirea persoanei desemnate sa indeplineasca formalitatile legale. Spre exemplu, daca alegeti sa delegati aceasta sarcina unei firme specializate, persoana care se va ocupa de dosar trebuie sa detina o imputernicire. Conform ONRC, cererea de inregistrare in registrul comertului este semnata de reprezentantul legal al acesteia, reprezentat al carui nume apare in actul constitutiv, sau – dupa caz – de imputernicitul acestuia cu procura speciala/generala autentica sau imputernicire avocationala, ori de catre asociat/actionar/membru ori de un imputernicit al acestuia;
- Hotararea adunarii generale sau acordul directorului Registrului Comertului regional privind reluarea activitatii.
Dupa caz, daca se solicita eliberarea extrasului de registru:
- Cererea comanda eliberare acte din registrul comertului, in original. De asemenea, formularul de gaseste pe site-ul ONRC;
- Dovada privind plata tarifului legal pentru eliberarea extrasului de registru. Valoarea taxei este de 45 lei.
Depunerea dosarului la Registrul Comertului
Dosarul pentru autorizare (activare) coduri CAEN, dupa ce este completat, trebuie sa ajunga la Registrul Comerului in vederea actualizarii obiectului de activitate al persoanei juridice, dupa ce exista decizia directorului oficial al Registrului Comertului din Bucuresti sau din alte zone. Echipa noastra se ocupa de toate producedurile astfel incat efortul de timp al dumneavoastra sa fie minim. Dupa ce stanilim o intalnire la punctul nostru de lucru, completam actele si apoi sunteti anuntat doar sa veniti sa le ridicati in momentul in care procedura a ajuns la bun sfarsit.
Procedura de dezactivare coduri CAEN
Procesele de autorizare (activare) / dezactivare coduri CAEN nu sunt neaparat complicate, insa e adevarat ca e nevoie sa acordati atentie fiecarui detaliu in parte. Daca un singur act lipseste de la dosar sau daca datele nu sunt complete, cel mai probabil va prelungiti perioada de asteptare pentru ca va trebui sa repetati intreaga procedura.
Daca mai sus am explicat ce trebuie sa faceti cand doriti autorizare (activare) coduri CAEN, acum va vom explica toti pasii ce trebuie facuti pentru dezactivare coduri CAEN. Inainte de asta, insa, sa vedem de ce se ajunge la necesitatea eliminarii unor coduri CAEN. Raspunsul este simplu. De foarte mult ori administratorii de firme pornesc la drum cu gandul ca vor presta anumite servicii, insa fie ajung sa isi restranga domeniul de acitvitate, fie constata ca nu e necesar sa fie atat de multe coduri CAEN secundare. Intr-o astfel de situatie, se poate proceda la etapa de dezactivare coduri CAEN.
Documente necesare pentru dezactivare coduri CAEN
La fel ca in cazul procedurii de autorizare (activare) coduri CAEN, si pentru procesul de eliminare este necesar sa realizati un dosar care sa cuprinda o serie de acte, si anume cele ce urmeaza. Conform ONRC, dosarul trebuie sa contina:
- ⮚ Cerere de inregistrare;
- ⮚ Declaratie-tip pe proprie raspundere, in original, semnata de asociati sau de administratori, din care sa rezulte ca persoana juridica in cauza indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii pentru activitatile precizate in declaratia-tip;
- ⮚ Certificatul constator care se emite in conformitate cu art. 17 din Legea 359/2004, privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- ⮚ Imputernicire speciala, in original, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale – daca este cazul;
- ⮚ Dovada achitarii taxelor legale la Registrul Comertului.
Amenzi pentru nerespectarea codurilor CAEN. Operatiunile de autorizare (activare) / dezactivare coduri CAEN sunt mai mult decat necesare
In cazul in care oferiti servicii care nu se numara printre obiectul de activitate al firmei pe care o administrati, e posibil ca autoritatile sa va sanctioneze cu amenda in urma unui control efectuat firmei dumneavoastra. Chiar daca nu exista inca o lege foarte clara in acest sens, care sa reglementeze situatiile de acest tip, in Legea nr. 12 din 1990 se fac cateva referiri la functionarea firmelor fara respectarea codurilor CAEN. Amenda pentru companii poate sa porneasca de la 2000 de lei si in cazurile extreme, ajunge chiar si la 20.000 lei, cu posibilitate de reducere la jumatate daca este achitata in termen de 15 zile.
Chiar daca Legea 12/1990 lasa loc de imbunatatiri, functionarea unei firme fara respectarea codurilor CAEN poate fi integrata in urmatorul articol:
Articolul 1
Următoarele fapte reprezintă activități de producție, comerț sau prestări de servicii ilicite și constituie contravenții, dacă nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât să fie considerate, potrivit legii penale, infracțiuni:
a) efectuarea de activități de producție, comerț sau prestări de servicii, după caz, fără îndeplinirea condițiilor stabilite prin lege;
Articolul 2
(1) Contravențiile prevăzute la art. 1 săvârșite de către persoane fizice se sancționează cu amendă de la 500 lei la 5.000 lei, iar dacă sunt săvârșite de persoane juridice, cu amendă de la 2.000 lei la 20.000 lei.
Pentru a se evita astfel de situatii, cel mai bine este sa va consultati cu specialisti care pot sa va indrume sau chiar sa va reprezinte in tot acest proces.
De ce sa apelati la sprijinul unor specialisti pentru autorizare (activare) / dezactivare coduri CAEN
Asa cum am mentionat anterior, procedura de autorizare (activare) / dezactivare coduri CAEN nu este neaparat complicata, insa e nevoie de timp si energie sa alcatuiti dosarele respective, asa ca cel mai bine e sa evitati anumite greseli ce pot sa apara fie din cauza informatiilor lipsa, fie ca nu ati fost suficient de atenti. Daca totul merge bine inca de la prima incercare, veti obtine noul certificat de inregistrare in cel mai scurt timp cu putinta, asadar e indicat sa cautati o companie din Bucuresti sau de unde va aflati si va desfasurati activitatea pentru a va ajuta cu formalitatile.
Un alt motiv este acela ca o companie care ofera si servicii de consultanta in acest domeniu poate cu certitudine sa va ajute cand vine vorba de birocratie. Stim cu totii ca birocratia este foarte problematica si de multe ori incarca administratorii de afaceri cu sarcini greoaie, anevoioase si greu de dus la bun sfarsit. Asadar, atunci cand apelati la oameni care lucreaza in domeniu si care va pot ajuta, cu siguranta salvati timp si energie – pe care le puteti investi in proiecte cu adevarat provocatoare pentru dumneavoastra.
Delegarea procedurilor birocratice de autorizare (activare) / dezactivare coduri CAEN – succes garantat
Dupa ce obtineti autorizatia pentru autorizare (activare) / dezactivare coduri CAEN nu va ramane decat sa va continuati activitatile, in conformitate cu legislatia in vigoare si cu obiect de activitate extins sau restrans, dupa caz. Important este ca inainte de a lua o decizie cu privire la modalitatea in care alegeti sa dati startul procedurilor, sa va documentati in cel mai mic detaliu. Odata ce ati luat la cunostinta care sunt actele de care aveti nevoie, cat de mult timp ar trebui sa investiti in toata operatiunea, puteti sa va dati seama mai usor daca sunteti disponibil sau daca preferati sa apelati la o companie care se ocupa cu acest tip de servicii.
Uneori este indicat sa delegati aceste sarcini care nu fac decat sa va incarce inutil si sa va distraga atentia de la activitatile dumneavoastra obisnuite. Pentru astfel de cazuri, exista echipe profesioniste care, odata ce au toate actele necesare, vor completa fiecare formular necesar si vor inainta dosarul complet si corect la Registrul Comertului din Bucuresti sau din localitatea de care apartineti ca persoana juridica. In mod sigur, documentele vor fi completate corespunzator si dosarul nu va fi intors pentru corecturi. Asadar, in cel mai scurt timp prevazut prin lege, veti avea noul certificat de inregistrare al firmei, cu codurile CAEN actualizate, fie ca ati procedat pentru autorizarea (activarea) sau pentru dezactivarea lor.